giffarna.blogg.se

Intervju: Oscar Gustavsson

Publicerad 2016-04-22 17:56:35 i Allmänt,

 
Efter en tung förlust i premiären suktar nu giffarna efter poäng i säsongens andra match. På lördag rullar bussen dryga 14 mil för att ställas mot Boif. I bussen finner vi ett nyförvärv inför denna säsongen. Han har tillbringat dom senaste säsongerna i Fliseryd, vilket värmer i hjärtat då det är undertecknads moderklubb! Men nu är det i GIF som Oscar Gustavsson, med sin uppoffrande spelstil och pushande attityd, ska ge laget det som krävs för att genomgå en bra säsong.
 
"Hej Oscar! Du är ju en giffare i grund och botten då du började din karriär i ett av GIF's knattelag. Och efter några års frånvaro har du nu hittat tillbaka, hur känns det att vara hemma?"
 

- Hej!
Jadu, känns faktiskt riktigt bra! Tycker vi har en bra lagsammanhållning och känns som jag kommit in i truppen! Sen är det extra skönt att vara på "hemmaplan" och slippa allt pendlande till träningar då jag tidigare spelade för Fliseryd IF.
Du vet vad dem säger, borta bra men hemma bäst!

 
"Det blev förlust i premiären och en ganska blek insats av giffarna. Hur kändes det för dig och varför blev det som det blev?"
 

- Även att vi förlorade med 1-2 så känns de skönt att vara ute på fotbollsplan igen och det går väl inte undkomma att det var en hel del premiärnerver inblandat.
Som de flesta redan vet är vi ett lag som nästintill började om från scratch inför denna säsong men vi jobbar på med vad vi har och hoppas på positiva resultat inom en snar framtid!

 
"Nu väntar en tuff bortamatch på lördag. Vad krävs för att laget ska plocka hem tre pinnar till köpingen?"
 

- Som du säger så väntar både en tuff och en relativt lång bortaresa nu den kommande lördagen och de gäller att alla tar sitt ansvar.
Självklart siktar vi på poäng men då måste alla ha sitt fokus på max samt visa glädje och vilja spela fotboll. Jag har inte så bra koll på just Boif som är helgens motståndare, men jag tvivlar inte en sekund på oss giffare!

 
"Vad är dina bästa egenskaper som fotbollsspelare och vad kommer du tillföra GIF under säsongen?"
 

- Jag skulle säga att min attityd och vilja är det jag kommer längst med på ute på planen.
Att ge upp är aldrig ett alternativ utan när jag gett mig in i något så ger jag alltid hundra procent.
Jag hoppas att jag kan sprida min vilja till de andra i laget och på så vis få en bra stämning överlag.

 
"Vem är jobbigast att möta på träningarna?"
 
- Den jobbigaste att möta måste nog vara våran egen Peter Crouch, vår mittback Andreas Hauge!
 
"Ryktet har gått att du har skaffat din första ungkarlslya, kan man räkna med en lagfest inom kort?"
 
- Ryktet stämmer mycket bra och lagfest är att räkna med! Fri bar för alla giffare...
 
 
#23 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela