giffarna.blogg.se

William Ekwall inför derbyt!

Publicerad 2016-05-06 09:04:07 i Allmänt,

 
Ikväll spelas en av dom roligaste matcherna på säsongen då giffarna åker till Påskallavik för att ta sig an Stjärnan. Stjärnan har börjat serien bra och toppar densamma med tre raka segrar. Inför matchen så hör vi förra omgångens matchhjälte William Ekwall berätta om varför han valde att spela för giffarna och hur det kändes att få avgöra i debuten.
 

"Tja Wille! Du kom från fliseryd inför den här säsongen och är ju också en giffare i grunden, vad fick dig att komma hem igen?"

- Tjena!
Från början var det väl att brorsan tjatade på mig att jag skulle komma ner och träna, men jag hade inget sug just då. Sen en dag nu i vintras ringde Affe och sa att GIF håller på sjunka ner till botten och att de inte ens visste om det skulle bli något lag i år. Dessutom kände jag att pendlandet mellan Fliseryd och Mönsterås inte var någonting för mig. Så jag bestämde mig för att komma tillbaka för att hjälpa till att bygga upp laget som vi haft tidigare. 

"Matchhjälte senast när du hoppade in mot Djursdala, hur kändes det att ta första segern och att dessutom få avgöra?"

- Jag hade en bra känsla i hela kroppen när jag satt på bänken och tittade på matchen. Jag tänkte för mig själv att nu ska jag fan visa dem. Att GIF tog första segern var verkligen en lättnad. Från att inte ens veta att det skulle bli något lag detta år till att få vinna, sen att man fick göra mål i debuten är ju bara som grädde på moset!

"Vad är dina personliga mål med säsongen och vad är dina styrkor på planen?"

- Jadu, mina personliga mål är väl att ta mig in i startelvan och att framförallt förbättra mitt huvudspel. Jag är ändå 1.94 lång så det är något vill jag förbättra. Mina styrkor är att jag aldrig deppar ihop på planen om man skulle få ett mål i baken. Jag försöker alltid peppa laget och sprida glädje oavsett resultat. Jag är i grund och botten mittback sen många år tillbaka så jag är väldigt duktig på att stänga igen där bak och rensa iväg bollarna. Får försöka konkurrera ut Mr Hauge på mittbacken, haha!

"Ett derby väntar imorgon mot serieledande Stjärnan som börjat säsongen imponerande med tre raka vinster, vad krävs för att vi ska kunna gå segrande ur morgondagens kamp?"

- För att vi ska kunna vinna imorgon så krävs det koncentration, vilja och att vi vågar rulla boll. Allt handlar om vilket lag som vill mest! Jag tror hårt på detta. Och vem vet? Kanske är det jag som gör fler mål än Affe denna gång?

"Brorsan gjorde två av målen senast och spelade fram till ditt avgörande mål, är det ett framtida radarpar på gång möjligen?"

- Absolut! Det kan det mycket väl bli. Vi har god kontakt både på och utanför planen så varför inte? Bara vi lyssnar på lite Kiss innan matcherna så blir det nog bra!

 

Matchen spelas i Påskallavik klockan 19:00 och vi hoppas att så många som möjligt söker sig dit. Det blir en underhållande kamp!

 

#23

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela